Néhány gondolat a motivációról (és a Neurofeedback Tréningről)

 

Egy gyermek/ felnőtt viselkedését a belső motiváció határozza meg. Gyakran azonban a félelem irányít. A cél a vélt vagy valós büntetés elkerülése.
Az érzékeny gyermekek/ felnőttek félelmet éreznek, ha környezetükben (óvoda, iskola, család, munkahely, de akár egy bevásárlás alkalmával is) verbális vagy tettleges agresszióval találkoznak. Ez egy mese /film átélése során megtörténhet.


A stresszhelyzetben felborul az egyensúly, a viselkedés ún. „maladaptívvá” - (rosszul alkalmazkodóvá) válhat. A szituációban dezorientáció (rendezetlenség, fejletlenség, szervezetlenség) miatt a környezet számára nem megfelelően reagálnak. Zavartak, össze-vissza beszélnek, szoronganak, visszahúzódnak, hogy a konfliktust elkerüljék. Vagy épp azért, hogy a helyzetet felborítsák , kiabálnak, „hisztiznek” ; mindegy, hogy milyen áron, de a számukra veszélyt jelentő helyzetet átalakítják , hogy a környezetnek rájuk kelljen figyelni, - ezáltal az ismert szituációba kerülnek, csökkentve belső szorongásukat.


A stresszhelyzet megszűnésével normál esetben a vegetatív idegrendszer visszaállítja a belső egyensúlyt.  Gyakran azonban a neurofeedback- kel mérhető Hi Béta nem áll vissza a normál tartományba, így a stresszhelyzet által aktiválódott feszültség állandósul.
A Neurofeedback Tréning során ezt a magas Hi Béta értéket tudja a gyermek/felnőtt visszarendezni a normál értékekre, így újra képes lesz feszültségmentesen, nyugodtan (nem támadó állásban várva) érzékelni a környezetét.
A neurofeeback tréning által lehetőség van a kapcsolatok (szülő-gyermek, iskolai-, óvódai társas viszonyok) helyreállítására.


Információ a Neurofeedback Tréningről és bejelentkezés: 70/501-9295